چهارشنبه 7 تير 1396 - 14:56
پربازديدترين اخبار از استان
خراسان جنوبي
  • هيچ خبري موجود نيست

حجت الاسلام لطفيان:

غدير، پذيرش امتداد ولايت پيامبر(ص) در وجود اميرالمؤمنين(ع) است

مديركل تبليغات اسلامي خراسان جنوبي با اشاره به اينكه تداوم الگوي حكومتي پيامبر(ص) در غدير تثبيت و توسط ائمه(ع) دنبال شد، گفت: غدير پذيرش امتداد ولايت پيامبر(ص) در وجود اميرالمؤمنين(ع) است.

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي خراسان جنوبي، حجت‌الاسلام كاظم لطفيان، مديركل تبليغات اسلامي خراسان جنوبي، با اشاره به اينكه غدير قله بعثت رسول الله است، گفت: غدير همان بعثت با رويكرد جديد است که اهداف بعثت را با رويكرد امامت پي مي‌گيرد.

وي با اشاره به اينكه سياست و حكومتي كه در غدير دنبال مي‌شود، هماني است كه پيامبر(ص) آن را پايه‌ريزي كرد، افزود: اما علي(ع) ادامه‌دهند راه رسول الله(ص) بود و از اين‌رو مي‌توان گفت تداوم الگوي حكومتي پيامبر(ص) در غدير تثبيت و توسط ائمه(ع) دنبال شد.

مديركل تبليغات اسلامي خراسان جنوبي اظهار كرد: پيامبر(ص) در طول مدت عمر خويش، اركان نمونه جامع حكومتي مطلوب را ارائه كرد ولي امام علي(ع) بعد از پيامبر، هم در حوزه سياست داخلي و سياست بين‌المللي جامع‌ترين الگوي حكومتي را به عالم معرفي فرمود.

حجت‌الاسلام لطفيان با اشاره به اينكه عدالت مهم‌ترين ركن حكومت علي(ع)است، تصريح كرد: توجه به معنويت هم‌زمان با پيشرفت‌هاي مادي مدنظر علي(ع) بود و اگر الگوي حكومتي غدير مورد پذيرش جامعه اسلامي قرار مي‌گرفت، اين عامل پاياني بر همه ستم‌هاي تاريخي بشر بود، چراكه حكومت ولايي با نصب‌العين قرار دادن عدالت و معنويت، آرمان شهر اسلامي را پايه‌گذاري مي‌كرد.

وي با اشاره به تثبيت فرهنگ ولايت‌پذيري، غدير را پذيرش امتداد ولايت پيامبر(ص) در وجود اميرالمؤمنين(ع) دانست و گفت: همان‌گونه كه در قرآن فرهنگ ولايت‌مداري، ولايت‌پذيري و رابطه امت و امامت به نحو مطلوب تبيين شده، فرهنگ پايه‌گذاري شده در غدير نيز دنباله‌روي از ولي خدا به عنوان ادامه‌دهنده مسير نبوت بدون هيچ شك و شبهه‌اي است.

مديركل تبليغات اسلامي خراسان جنوبي عنوان كرد: غدير با مشخص‌كردن مرزبندي‌هاي بين مسلمانان واقعي و مدعيان مسلماني منجر به انسجام و استواري هويت شيعه شده و به پيروان واقعي پيامبر(ص) مسير را نشان و آنان را از سردرگمي نجات داد.

حجت‌الاسلام لطفيان هم‌چنين در بيان تلاش ائمه(ع) براي تداوم پيام غدير در جامعه گفت: اقتدار علمي-معنوي، نفوذ در دل‌هاي مردم و مردم دوستي اهل بيت(ع) باعث شد امامت در بين مردم زنده بماند.

وي با اشاره به اينكه حضرت فاطمه(س) اول شخصي بود كه براي پاسداشت غدير و اهل بيت(ع) موضوع غدير را براي جامعه معرفي مي‌كرد، افزود: غدير و رويكرد آن در متن توجه عصمت و طهارت واقع شده، چنانچه در فرموده‌اي از امام صادق(ع) آمده است: «اگر به من پيرو علي(ع) بگويند، بهتر از آن است كه فرزند علي بگويند زيرا فرزند علي بودن براي من فضيلت و پيرو علي بودن بر من فريضه است» و اين حديث گوياي اين مطلب است كه امامت علي(ع) مرز فضيلت و فريضه براي ائمه هدي(ع) است.

مديركل تبليغات اسلامي استان با بيان اينكه اصل واقعه غدير مورد اتفاق علماي شيعه و اهل سنت است بلكه اختلاف بر سر اهداف اين رويداد بزرگ و تاريخي و در حد الفاظ است، يادآورشد: الفاظي كه مسير حركت را از يكديگر تفكيك مي‌كند، مثل واژه «مولا» كه دو معناي سرپرست، يار و دوست از آن برداشت شده كه اين اختلاف در برداشت‌هاي حاضر از غدير باعث ايجاد دو نوع تفكر به حكومت و سياست بعد از پيامبر شده است.

دوشنبه 29 مهر 1392 - 9:9
*نام:
*ايميل:
نظر شما:
* اختياری