چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 17:46
پر بازديدهاي اين گروه
  • موردي يافت نشد

نظام پيشنهادات

 

سيد داوود تديني
مسئول اطلاع رساني كارگروه نظام پيشنهادها

 

بياييد به جاي «زياد کار کردن»، «هوشمندانه کار کردن» را ياد بگيريم ... (بخش دوم و پاياني)

 

استراتژي سوم: تفويض اختيار

يک بخش خاص اهرم عبارت از تفويض اختيار است. يعني بکارگيري افراد ديگر جهت انجام قسمت‌هايي از کار شما تا وقتتان براي فعاليت‌هاي سودآورتر آزاد شود. بياييد دوباره به مثال فروشنده نگاهي بيندازيم. اگر فروشنده خاصي در انعقاد قراردادهاي فروش متبحر باشد ممکنه دست به تفويض و واگذاري امور اجرايي فروش زده تا بتواند به عنوان يک فروشنده زمان بيشتري را براي قراردها اختصاص دهد. اگر سود حاصل از افزايش فروش بيشتر از هزينه واگذاري باشد پس سيستم مناسبي داريد.

 

استراتژي چهارم: مديريت زمان

اغلب مي‌شنويم که صاحبان تجارت مي‌گويند که تعداد کارکنان بخش خصوصي خيلي زياد است زيرا آنها هميشه ساعت‌هاي زيادي را تلف مي‌کنند تا کار را انجام دهند. اگر شما نمي‌توانيد در يک روز عادي کارتان، کارتان را انجام دهيد پس شما احتمالاً فاقد مهارت‌هاي تمرکز، اهرم و تفويض (واگذاري) هستيد يا يک مدير که در استفاده از زمان ضعيف است. مديريت زمان هنر سازماندهي خودتان است تا بتوانيد تمام کارهايتان را در يک روز کاري استاندارد انجام دهيد. اگر شما مديريت زمان را با مهارت‌هاي ديگرتان ترکيب کنيد (رئوس مطالبي که مطرح کرديم) سپس مي‌توانيد به بهره‌وري بالايي در يک روز کاري بدست آوريد و نيازي به ساعات اضافي نداريد. سازماندهي يک روز از پايان روز قبلي شروع مي‌شود. اگر شما اين کار را هنگام استراحت‌تان انجام دهيد مغزتان به شما کمک خواهد کرد که کارآمدتر باشيد.

 

استراتژي پنجم: تمايز قائل شدن بين فعاليت‌ها

مطمئناً شما قانون 80/20 را مي‌دانيد؛ 80 درصد از نتايج کارتان از 20 درصد تلاش‌هايتان بدست مي‌آيد. دليل اينکه اين مسأله در مورد افراد زيادي صادق است، اين است که آنها نمي‌دانند که کدام تلاششان بهترين نتايج را به همراه مي‌آورد. اگر شما نتايج خوب را ثبت کنيد، سپس شما مي‌توانيد قاعده 80/20 را تغيير دهيد تا براي شما به طور مؤثرتري کار کند. اگر شما مي‌دانستيد که کدام 20 درصد از فعاليت شما بهترين نتايج را توليد مي‌کند سپس شما مي‌توانستيد خودتان را سازماندهي کنيد تا وقت بيشتري را صرف آن کارها کنيد و بنابراين سودتان در هر ساعت افزايش مي‌يافت. اگر شما خصوصيات 20 درصد از مخاطبان طرح و برنامه‌هاي خود را که 80 درصد از مأموريت‌هايتان را محقق مي‌سازند مي‌دانستيد پس شما مي‌توانستيد آن گروه را مورد هدف قرار دهيد.

استراتژي شما قرار دادن اين 15 استراتژي براي کار در فعاليت‌هايتان است. شما اکنون 5 استراتژي داريد، همه کاري که شما بايد انجام دهيد اين است که نگاه کنيد به راه‌هايي که مي‌توانيد اين استراتژي‌ها را براي خودتان و فعاليت‌هايتان به کار گيريد.

« و من الله التوفيق وَ عليه التکلان » 

 

چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 8:21


*نام:
*ايميل:
نظر شما:
* اختياری