پنجشنبه 26 مرداد 1396 - 16:14
پر بازديدهاي اين گروه
  • موردي يافت نشد

كتاب

 

ضياء آراسته

 

شيطان پرستي

 

 

شيطان پرستي- پرسش و پاسخ‌هاي دانش‌آموزي

نويسنده : حميدرضا مظاهري‌سيف

چاپ و شمارگان : دوم، زمستان 90- 3000 نسخه

ناشر : شركت چاپ و نشر بين‌الملل

 

شيطان پرستي چيست ؟ شيطان پرستي چگون بوجود آمد ؟ نمادهاي شيطان پرستي چه هستند و معني آنها چيست ؟ آيا استفاده از نمادهاي شيطاني اشكالي دارد ؟ شيطان‌پرستي پديده‌اي انحرافي است كه در روزگار ما به وجود آمده يا اينكه يك جريان برنامه‌ريزي شده است ؟ علل گرايش به شيطان‌پرستي چيست ؟ موسيقي متال موسيقي اعتراض است واستفاده از آن به معناي نفي وضع نامناسب زندگي و سلطه قدرتمندان است ؛ بنابراين گوش دادن به آن چه اشكالي دارد ؟ لذت بردن از زندگي كه مورد تاكيد شيطان پرستي است چه اشكالي دارد ؟ راه جلوگيري از نفوذ شيطان‌پرستي در ميان جوانان چيست ؟ و آيا كسي كه شيطان‌پرست مي‌شود مرتد است ؟‌ و همچنين جمع‌بندي و منابع عناوين اصلي كتاب حاضر را تشكيل مي‌دهد .

نويسنده در مقدمه كتاب خود بيان مي‌كند كه شيطان‌پرستي جذابيت‌هاي قابل توجهي دارد ولي اين جذابيت‌ها آميخته با هزاران دروغ و فريب است درصورتي كه شناخت و بينش كافي نسبت به آن وجود داشته باشد ؛ توانايي نفوذ در هيچ فرهنگي را نخواهد داشت ؛‌ زيرا گذشته از نگرش‌هاي ديني و معنوي ، به طور طبيعي روش‌ها و ارزش‌هاي شيطان‌پرستي با آفرينش و اراده خداوند در تعارض و با شالوده وجودي انسان ناسازگار است. حميدرضا مظاهري سيف ادامه مي‌دهد كه بنابراين فارغ از گرايش‌ هاي مذهبي افراد ،‌كسي كه هنوز انسانيت خود را از دست نداده باشد ، اگر شناخت كافي از شيطان و افكار وارزش‌هاي شيطاني داشته باشد ،‌مي‌تواند خود و جامعه خود را از نفوذ افكار و اعمال شيطاني درحد قابل قبولي دور نگه دارد.

مظاهري يادآور مي‌شود كه متاسفانه در كشور ما هنوز شيطان‌پرستي بعنوان يك ايدئولوژي شناخته تلقي نمي‌شود ؛ زيرا ما اكنون درمرحله انتقال و توسعه نمادها هستيم و هنوز نوبت به انتقال و توسعه آشكار و گسترده ايدئولوژي نرسيده است . انتقال ايدئولوژي شيطان‌پرستي زماني آغاز خواهد شد كه زمينه پذيرش آن فراهم شده باشد و اين زمينه با توسعه نمادها و تغيير ارزش‌ها و هنجارهاي مردم فراهم خواهد شد . وي انتقال ايدئولوژي در دوره انتقال نمادها را بصورت نهفته و محدود مي‌داند كه اگر هوشيارانه براي رويارويي با اين ايدئولوژي و عرصه فرهنگ عمومي روشن‌گري نشود و كاري صورت نگيرد در مرحله انتقال ايدئولوژي بسيار نفودپذير خواهد بود.

نويسنده در پايان مقدمه خود لازم مي‌داند كه نهادهاي فرهنگي با هوشياري كامل آمادگي لازم براي توانمندسازي فرهنگي در برابر اين ايدئولوژي فاسد را ايجاد كنند و از تقليل شيطان‌پرستي به برخي از انحرافات اجتماعي كه البته از لوازم اين ايدئولوژي است پرهيز شود. حميدرضا مظاهري انحرافات اجتماعي را تنها شيطان‌پرستي نمي‌داند و لايه‌هاي عميق‌تر و فريبنده‌ تري براي آن متصور است كه راه‌زن انديشه و اخلاق و اعتقادات است .

در بخش راههاي جلوگيري از نفوذ شيطان‌پرستي كتاب حاضر مي‌خوانيم:

]شيطان‌پرستي اساس خود را برهيجان قرار داده است . اگر براساس معارف اسلامي برنامه‌ها و الگوهايي براي آزاد كردن هيجانات وجود داشته باشد ديگر زمينه‌‌اي براي گرايش به جنبش‌هاي شيطاني باقي نمي‌ماند. ما مي‌توانيم درمناسبت‌هاي مذهبي دهه‌هايي را براي شادي تعريف كنيم. همچنين مي‌توانيم آموزش دين را از جنبه‌هاي فكري و بينشي محض تا حدودي به سمت ابعاد احساسي و هيجاني ببريم تا جنبه‌هاي مختلف وجود انسان را سيراب سازد ؛ اگرچه نبايد هيچ گاه دين را فقط به برنامه‌اي براي سامان‌دهي به احساسات و هيجانات محدود كرد. درباره ارتداد كساني كه خود را شيطان‌پرست معرفي مي‌كنند ،‌ بايد توجه داشت كه ارتداد به معناي روگرداني از حق و مجازات آن مرگ است. اين حكم درباره كساني اجرا مي‌شود كه حق را شناخته باشند نه كساني كه از روي ناداني يا غفلت به دنبال جريان‌هاي غيرالهي مي‌روند . كساني كه دشمني با خدا و انكار او يا اصول اساسي اسلام را آشكارا اعلام مي‌كنند و بعد از گفتگوها و بحث‌هاي كافي ،‌دست از انكار و كفرورزي خود برندارند ،‌ مرتد محسوب مي‌شوند زيرا بنابرتعاليم ديني ،‌ خداوندكسي را كه آگاهانه از حق و راه درست زندگي رو مي‌گرداند .

شيطان پرستي- پرسش و پاسخ‌هاي دانش‌آموزي به قلم حميدرضا مظاهري سيف در چاپ نخست خود با شمارگان 3000 نسخه و با قيمت 1500 تومان توسط شركت چاپ و نشربين‌الملل انتشار يافته است.

 

 

 

 

 

چهارشنبه 20 دی 1391 - 13:59


*نام:
*ايميل:
نظر شما:
* اختياری