يكشنبه 29 مرداد 1396 - 16:9
پر بازديدهاي اين گروه
  • موردي يافت نشد

گفتگو

 

مونا ناصرپور

 

هر ساله شاهد نزديک‌تر شدن کيفيت بازي‌هاي ايراني به نمونه هاي خارجي هستيم

 

گفتگو با ميثم شايگان، مدير توليد شرکت بازي نگار نو انديش

 

موسسه فرهنگي و اطلاع رساني تبيان وابسته به سازمان تبليغات اسلامي در دومين نمايشگاه بازي‌هاي رايانه اي با بازي‌هاي جديد همراه خود باعث جلب توجه در بين بازديدکنندگان شد، شرکت بازي نگار نو انديش در استان گيلان يکي از شرکت‌هايي است که با اين موسسه در توليد بازي همکاري مي‌کند.

ميثم شايگان مدير شرکت بازي نگار نو انديش در پاسخ به اين سؤال که بازي‌هاي همراه چه ويژگي‌هاي خاصي دارند، گفت: از مزيت‌هاي منحصر به فرد اين دستگاه‌ها قابل حمل بودن آنهاست.

اين مصاحبه در داخل غرفه موسسه فرهنگي و اطلاع رساني تبيان در دومين نمايشگاه بازي‌هاي رايانه اي انجام گرفت.

 

*در خصوص ويژگي بازي‌هاي همراه توضيح دهيد؟

امروزه با توجه به افزايش استفاده از گوشي‌هاي هوشمند و تبلت ها، نياز به توليد نرم افزار و بازي براي اين دستگاه‌ها بيشتر شده، يکي از مزيت‌هاي منحصر به فرد اين دستگاه‌ها قابل حمل بودن آنهاست به اين معني که ديگر نيازي به نشستن در خانه براي بازي کردن نيست، از ديگر ويژگي‌هاي اين بازي‌ها مي‌توان به فراگير بودن (عدم محدوديت در سن و جنسيت مخاطبان) ساده بودن و کوتاه بودن اشاره کرد.

 

*در خصوص بازي‌هاي ارائه شده توسط شرکت شما در اين نمايشگاه توضيح دهيد؟

استوديو نو انديش سه بازي متفاوت توليد کرده است که هر يک مخاطبان خاص خود را دارند، بازي مار تندرو با بهره گيري از گيم پلي ساده و گرافيک جذاب مخاطبان 3 تا 15 سال را هدف قرار داد، البته ناگفته نماند که اين بازي براي ساير مخاطبان هم جذابيت خاص ايجاد کرده است!

بازي دانشمندان کوچک و هيولا را بگير هر دو به نوعي در دسته بازي‌هاي فکري قرار مي‌گيرند با اين تفاوت که دانشمندان کوچک با استفاده از مفاهيم فيزيک جنبه علمي و آموزشي دارد و هيولا را بگير با درگير کردن حافظه سرعت عکس‌العمل فکر را افزايش مي‌دهد.

 

*در خصوص محدوديت سني اين 3 بازي توضيح دهيد؟

همان طور که قبلاً اشاره کردم اين بازي‌ها محدوديت سني و جنسيت ندارند ولي به صورت تخصصي مار تندرو 3 تا 15 سال، دانشمندان کوچک 7 تا 15 سال و هيولا را بگير 9 سال به بالا مي‌باشد.  

 

*ايده هاي اين بازي‌ها را چگونه پيدا مي‌کنيد؟

ما در استوديو تيمي را تشکيل داديم که همواره به مطالعه در زمينه هاي مختلف بازي‌ها مي‌پردازد در نتيجه هميشه يک آرشيو بزرگ از ايده‌ها در اختيار داريم.

 

*از طرح‌هاي آينده خود بگوييد؟

با توجه به موفقيت ما در توليد بازي‌هاي موبايل و پيشگام بودن استوديو نو انديش در اين زمينه، کنار ساخت بازي‌هاي بزرگي مثل مبارزان جنگل بخش ويژه اي در استوديو تشکيل شده است که کاملاً روي توليد بازي‌هاي موبايل متمرکز است. با توجه به بازخورد مخاطبان مطمئناً در آينده نزديک براي اين بازي‌ها آپديت آماده خواهيم شد.

 

*نمايشگاه امسال را با سال گذشته مقايسه کنيد؟

نمايشگاه امسال در مقايسه با سال قبل و نمايشگاه هاي منطقه اي بازي‌هاي رايانه اي از کيفيت بالايي برخوردار بود تقريباً اکثر شرکت‌هاي مرتبط در اين عرصه در نمايشگاه حضور داشتند. فضاي نمايشگاه نسبتاً خوب بود ولي امکانات رفاهي وضعيت مناسبي نداشت.

 

*در کل نمايشگاه از چه بازي‌هايي بيشتر لذت برديد؟

مطمئناً همه بازي‌هاي خودمان!

*کدام بازي را از بازي‌هاي توليد شده خود را بيشتر بازي کرده‌ايد؟

بازي مار تندرو، که در اين نمايشگاه هم از استقبال خوبي برخوردار بود.

 

*در توليد بازي‌ها چه مطلبي از همه بيشتر اهميت دارد؟

نقش تجربه در ساخت بازي‌ها غير قابل کتمان است با اين وجود هر ساله شاهد نزديک‌تر شدن کيفيت بازي‌هاي ايراني به نمونه هاي خارجي هستيم ولي اين امر نيازمند سرمايه گذاري مداوم در اين صنعت است.

 

 

 

شنبه 17 تير 1391 - 8:57


*نام:
*ايميل:
نظر شما:
* اختياری