جمعه 27 مرداد 1396 - 5:54
پر بازديدهاي اين گروه
  • موردي يافت نشد

گزارش

 

نيما نوربخش

 

افزايش پخش فيلم هاي ايراني و برنامه هاي متنوع

 

گزارشي از عملکرد تلويزيون در نوروز 91

به گزارش خبرگزاري فارس مدير روابط عمومي معاونت سيما گفت: در نوروز 91 سهم فيلم‌هاي خارجي تلويزيون به شدت کاهش يافت و امسال براي اولين بار نيمي از فيلم‌هاي نوروزي تلويزيون ايراني بود.

امير محمدي مدير روابط عمومي معاونت سيما در تشريح عملکرد تلويزيون در نوروز 91 در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس گفت: ما امسال چهار محور معنويت، جذابيت، شاد بودن و آموزش را داشتيم که اين‌ها هر کدام در چند بخش تعريف شد.

وي ادامه داد: يک بخش مربوط به تحويل سال، يک بخش مربوط به مجموعه‌هاي تلويزيوني، يک بخش برنامه‌هاي مستند ويژه نوروز، يک بخش فيلم‌هاي سينمايي، يک‌سري هم برنامه‌هاي ترکيبي اعم از مسابقات، جنگ و برنامه‌هاي تفريحي بود.

وي ادامه داد: در تقسيم‌بندي که صورت گرفت، با يک رويکرد مخاطب‌محوري به لحاظ جذب مخاطب پيش رفتيم و امسال بعد از اذان مغرب روز 29 اسفند، تا اذان ظهر يک فروردين ويژه‌ برنامه‌هاي سال تحويل را روي آنتن برديم.

در اين برنامه‌ها بيش از 150 بازيگر، نويسنده، کارگردان، هنرمندان در حوزه‌هاي مختلف، چهره‌هاي ماندگار، علما و روحانيون نيز وجود داشتند و لحظات شاد و معنوي در لحظات تحويل سال براي مردم ايجاد کردند. به ويژه مقطع تحويل سال که همه شبکه‌ها فضاي معنوي را براي مخاطبان رقم زدند.

محمدي در ادامه به فارس گفت: ما در حوزه فيلم‌هاي سينمايي از بازه زماني سه‌شنبه آخر سال تا پايان 13 فرودين‌ماه سال 91 بيش از 120 فيلم سينمايي پخش کرديم که بيش از 40 درصد از آن‌ها سهم سينماي ايران بود که آن هم با تدبيري که شد، شبکه‌هاي سيما و سيمافيلم فيلم‌هاي تلويزيوني طنز ويژه نوروز پخش کردند و با همت و همکاري وزارت ارشاد و تهيه‌کنندگان و کارگردانان سينماي ايران نيز ما توانستيم فيلم‌هاي شاخصي را در حوزه سينماي ايران خريداري کنيم. اين حجم از توليد برنامه‌هاي خودمان و سينماي ايران باعث شد تا حجم فيلم‌هاي خارجي به شدت پايين بيايد.

وي تصريح کرد: در حوزه مجموعه‌هاي نمايشي، مجموعه‌هاي چک برگشتي (شبکه يک)، سير و سرکه (شبکه دو)، دست بالاي دست (شبکه سه)، فراموشي (شبکه تهران)، يکي بود، يکي نبود (شبکه چهار) براي اولين بار پخش شدند و در کنار آن‌ها ما مجموعه‌هاي ديگري نيز مانند مرد هزار چهره، جابربن حيان و ... را هم بازپخش کرديم.

مدير روابط عمومي معاونت سيما توضيح داد: برنامه‌هاي طنز ترکيبي مثل خنده‌بازار، کسي خوابه، لبخند بدون لهجه و ... را هم در حوزه طنز داشتيم که فضاي شاد و مفرحي براي بينندگان داشته باشيم. در حوزه برنامه‌هاي ترکيبي نيز برنامه سين مثل سريال و خانمي که شما باشي با حضور هنرمندان و چهره‌هاي برتر هنري، به مسائل مختلف اجتماعي و هنري پرداختند که براي مخاطب جذابيت ويژه‌اي داشته است.

وي تصريح کرد: در حوزه مستند نيز مستندهاي خوبي پخش کرديم، مثل پرواز (شبکه سه)، انسان و صخره (شبکه يک)، مستند خانه که جزو ده مستند برتر جهان است و در حوزه مستندهاي ايران نيز مستند ايران را داشتيم. مستند عروسي اقوام نيز در حوزه افزايش اميد و نشاط بود و مستند مثبت 70 که با موضوع توجه به سالمندان بود.

محمدي گفت: در حوزه برنامه‌هاي انيميشن و کودک توجه ويژه‌اي به آموزش و نيازهاي کودکان و نوجوانان داشتيم. مثل ميريم مسافرت و .. که مربوط به نوروز بود. انيميشن‌هاي کودک ويژه مانند شکرستان که محصول صباست و برنامه‌هاي آموزشي نيز نظير اينک بهار را داشتيم که با حضور 7 تن از علماي خطيب بود که به صورت کوتاه راجع به مسائل اسلامي و اخلاقي نوروز براي مردم صحبت کردند.

وي ادامه داد: ويژه برنامه‌هاي دکتر سلام نيز بود که حاوي پيام‌هاي بهداشتي بود. بحث برنامه راهيان نور نيز با احترام ويژه‌اي مورد توجه همه شبکه‌ها قرار گرفت و به هر حال خانواده‌ها در عيد نوروز از اين فضاي معنوي استفاده کردند.

محمدي اظهار داشت: مسابقات هم که از ساختارهاي جذاب برنامه‌سازي است، مسابقه از کي بپرسم در شبکه تهران، مسابقه سينمايي يک، دو سه، چهار و مسابقه بين دانشگاهي چهار در چهار را داشتيم. برنامه‌هاي گفت‌وگو محوري نيز داشتيم مانند راديو هفت که بحث‌هاي خوبي در آنها مطرح شد. برنامه‌هاي روتيني که حال و هواي آنها نوروزي شد.توجه به خانواده و اهميت ويژه‌اي که ما به اين حوزه داشتيم، ايجاد نشاط، شادابي و معنويت در خانواده‌هاي ايراني بود که در ساختارهاي مختلف به آن توجه شده.

وي افزود: بحث مربوط به برنامه‌هاي بازپخش در شبکه نمايش نيز مورد استقبال بسياري قرار گرفت و پخش فيلم‌هاي جذاب شبکه‌ها از شبکه نمايش مورد استقبال بسيار مخاطبان قرار گرفت.

 

شنبه 19 فروردين 1391 - 9:11


*نام:
*ايميل:
نظر شما:
* اختياری