پنجشنبه 23 آذر 1396 - 6:4
پر بازديدهاي اين گروه
  • موردي يافت نشد

گزارش

 

اميد زماني

 

بازي رايانه‌اي "شکست حصر" وارد بازار شد

 

نشست رسانه‌اي توزيع بازي رايانه‌اي "شکست حصر" در بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي: در اين نشست محمد بي‌طرف قائم مقام بنياد بازي‌هاي رايانه‌اي، الياس قيطاقي مدير پروژه بازي و محمدعلي خطيبي مديرعامل شرکت نشر الکترونيک ايران که توزيع اين بازي را برعهده داشته، حضور داشتند.

 در ابتدا قيطاقي درباره توليد اين بازي گفت: اين بازي سال 88 درباره شکست حصر آبادان طراحي شده است. در طول اين بازي تلاش شده تا هم به واقعيت وفادار باشيم و هم گرافيک کار قوي و با کيفيت از کار در بيايد. تا به اين طريق کاربر بتواند کنترل دقيقي بر روي اشياء محيط خود داشته باشد. همچنين فضاسازي اين بازي به طور کامل از روي نقشه جغرافيايي آبادان گرته‌برداري شده است.

 در ادامه خطيبي مديرعامل شرکت نشر الکترونيک درباره توزيع اين بازي توضيح داد: تزيع محصولات رايانه‌اي و بازي‌ها بحث بسيار مهمي است و مشکلات توزيع در اين زمينه بايد حل شود. ازسال 87 اين موسسه فعاليت خود را آغاز کرده است و در طول اين مدت تلاش شده تا در زمينه نشر و توزيع محصولات رايانه‌اي به بهترين شکل عمل کنيم.

 وي ادامه داد: اين محصول هم مي‌تواند در سطح نهادها و ارگان‌ها توزيع مناسبي داشته باشد و همچنين اگر به ديد تجاري نيز به آن نگاه کنيم مي‌تواند جاي خود را به درستي بين خانواده‌هاي ايراني باز کند. تيراژ اين بازي در توزيع اول 50 هزار نسخه است که قطعا شهرستان‌ها راهم شامل مي‌شود.

 در ادامه جلسه مهندس بي‌طرف گفت: داستان‌ها و حوادث دفاع مقدس دستمايه بسيار خوبي براي براي توليد بازي‌‌هاي رايانه‌اي هستند. ما بايد به سمتي برويم که الگو‌گيري کاربرهاي ايراني به سمت استفاده از بازي‌هاي ايراني به جاي بازي‌هاي غربي برود. اميدوارم در اين زمينه يک جريان فرهنگي شکل بگيرد.

 وي افزود: خوشبختانه تا امروز تعامل خوبي بين موسسه تبيان و بنياد بازي‌هاي رايانه‌اي شکل گرفته است. در توزيع اين محصول نيز تجربه بسيار خوبي را با موسسه نشرالکترونيک داشته‌ايم. باعث خوشحالي است که از ابتداي فعاليت بنياد توانسته به موفقيت‌هاي بسيار خوبي دست پيدا کند.

  وي ادامه داد: اميدوارم با همت والايي که مديران ما دارند بتوانيم کاربران را به استفاده از بازي‌هاي ايراني جذب کنيم و اثرات مخرب استفاده و الگوبرداري از بازي‌هاي خارجي را کمرنگ‌‌تر کنيم. ما بايد براي توليد آثار رايانه‌اي تلاش بيشتري انجام دهيم اما متاسفانه با وجود تلاش براي توليد هنوز ظرفيت بازار نتوانسته بازي‌هاي توليد شده را به چرخه توزيع مناسبي برساند.

 بي‌طرف بيان کرد: اميدوارم بنياد توليد بازي‌هاي رايانه‌اي بتواند هم در بخش آموزش جوانان متخصص و هم در بخش بين‌الملل به نتايج خوبي دست پيدا کند. البته در اين دو زمينه تا کنون توانستيم موفقيت‌هايي بدست آوريم. مثل توزيع بازي "گرشاسپ" در کشورهاي خارجي.

 وي با بيان اينکه دومين جشنواره بازي‌هاي رايانه‌اي تابستان 91 برگزار مي‌شود گفت: متاسفانه مديران فرهنگي کشور نسبت به نيازي که امروزه جامعه ما به توليد اين آثار دارد حمايت چنداني از اين برنامه نمي‌کنند. اين مسئله تعارف نيست که برخي بازي‌هاي خارجي با توجه به جريان‌هاي سياسي توليد و توزيع شده و به راحتي در اختيار کاربران ما قرار مي‌گيرند. بايد با اين موج مقابله شود. بنابراين براي ساخت بازي‌هاي با کيفيت ايراني نيازمند حمايت هستيم.

 وي درباره تبليغاتي که براي اين بازي‌‌ها مي‌شود توضيح داد: متاسفانه تلويزيوين نگاه مناسبي نسبت به تبليغات اين بازي‌ها و محصولات فرهنگي ندارد. با توجه به اينکه تنها با پخش 10 يا 20 تيزر تبليغاتي تبليغات مناسبي براي اين محصولات مي‌شود و هزينه زيادي هم براي تلويزيون ندارد.

لازم به ذكر است اين بازي به همت موسسه فرهنگي تبيان توليد شده است.

 

 

چهارشنبه 12 بهمن 1390 - 9:35


*نام:
*ايميل:
نظر شما:
* اختياری