دوشنبه 5 تير 1396 - 3:7
پر بازديدهاي اين گروه
  • موردي يافت نشد

كتاب

 

ستاره سعادت

 

جديدترين شماره از فصلنامه «کتاب‌مهر» منتشر شد

 

شماره جديد فصلنامه «کتاب‌ مهر» شماره‌هاي 3 و 4 (تابستان و پاييز) با موضوع بازاريابي اجتماعي براي کتاب و کتابخواني منتشر شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي: دو يادداشت ابتدايي براي توضيح ابعاد موضوع چهار مقاله در حوزه بازاريابي اجتماعي آمده است. اهميت بازاريابي اجتماعي همچنين دو گزارش پژوهشي در قالب مقالات مستخرج از طرح‌هاي پژوهشي واحد تحقيق و توسعه انتشارات به عنوان متد ارائه شده است.

بر اين اساس اولين مقاله «بررسي جايگاه تبليغات در بازاريابي اجتماعي»، مفاهيم اساسي بازاريابي اجتماعي را بررسي و اصولي را ارائه مي‏کند که ديدگاه بازاريابي کتاب بر اساس آن شکل مي‏گيرد. در اين مقاله تبليغات و بازاريابي اجتماعي، از ديد مباني و عناصر مؤثر در آن‌ها و جايگاه هريک مورد بررسي قرار مي‌‏گيرد.

مقاله ديگر شماره جديد «کتاب مهر» با عنوان «آينده بازاريابي اجتماعي» ارائه شده است. در اين مقاله مي‌خوانيم که در دهه 2010، اساسا توجه آژانس‌هاي بخش عمومي، سازمان‌هاي غير دولتي و بخش خصوصي به پتانسيل بازاريابي اجتماعي معطوف گرديد.

اين مقاله در پي پاسخ به اين سوال است که در عصر تغييرات جوي، کمبود منابع طبيعي، رشد سريع جمعيت، گرسنگي و فقر و همچنين عدم خدمات کافي اجتماعي، بازاريابي چه کمکي به حل بحران‌هايي که جهان ما با آن روبه روست خواهد کرد.

«جادوي رهبران فکري در بازاريابي در شبکه‌هاي اجتماعي» عنوان مقاله بعدي است. در اين مقاله به اهميت شبکه رهبران فکري در انتشار پيام پرداخته شده است.

در ادامه هم مقاله «بازاريابي کتاب در رسانه هاي اجتماعي» آمده که اين مقاله به دنبال معرفي ابزار‌هاي ساده از ميان گونه‌‌هاي مختلف رسانه‌‌هاي اجتماعي و نيز راهکار‌هاي آسان جهت استفاده از اين ابزارها در جهت معرفي و ترويج کتاب است. بسياري از نويسندگان و يا ناشران براي بازاريابي کتابشان در اينترنت، روش فروش مستقيم را دنبال مي‌کنند که از روش‌‌هاي قديمي بازاريابي است. در صورتي که رسانه‌‌هاي اجتماعي فرآيندي سريع، آسان و ارزان براي ارتقاء جايگاه کتاب در ميان خوانندگان است.

همچنين در شماره جديد «کتاب مهر» دو گزارش پژوهش «مدل‌سازي قيمت عرضۀ کتاب» (مطالعۀ موردي سه كتاب از انتشارات سوره‌مهر) و «چگونگي دسترسي مخاطبان به اخبار کتاب» (مطالعۀ مخاطبان آنلاين انتشارات سوره‌مهر) به عنوان راهکار و متدي براي ديگر ناشران ارائه شده است.

گفتني است فصلنامه تحليلي پژوهشي «کتاب‌مهر» زير نظر روابط عمومي انتشارات سوره‌مهر منتشر مي‌شود.

 

 

شنبه 8 بهمن 1390 - 8:29


*نام:
*ايميل:
نظر شما:
* اختياری