چهارشنبه 22 آذر 1396 - 12:44
پر بازديدهاي اين گروه
  • موردي يافت نشد

گفتگو

 

احمد محمد اسماعيلي

 

عملکرد ليلا منطقي است

 

گفت وگو با گلاره عباسي بازيگر مجموعه شيدايي

 

 مقدمه : گلاره عباسي در اين يکي دو ساله اخير در کارش پيشرفت قابل ملاحظه اي داشته است و بعد حضور اثر گذارش در مجموعه مناسبتي نون و ريحون در عيد امسال هم با مجموعه اجتماعي بچه ها به ما نگاه مي کنند با مخاطبان ارتباط درستي برقرار کرد . ليلاي مجموعه شيدايي يک دختر مستقل و تحصيل کرده امروزي است که مي کوشد با فکرش در زندگي تصميم گيري کند .

 

يکي از نکاتي که تا حدي شخصيت ليلا را خاکستري مي کند اصرارش به عمل قلب طاها به عنوان يک شرط ضروري ازدواج علي رغم خطرات آن است اين مسئله را چگونه ارزيابي مي کنيد ؟

مطرح کردن اين شرط از طرف ليلا يک جورهايي براي اطمينان خاطر پيدا کردن از عشق طاها نسبت به او است و بر آيند و تاثيري از بدبيني در زندگي گذشته اش است و همه ماها در مسائل شخصي و عاطفي با عواطفمان واحساساتمان تصميم گيري مي کنيم و به عنوان يک انسان با مسائل برخورد داريم . بعد از سکانس بيمارستان و مواجهه با شوهر سابقش انگاري به يک رهايي مي رسد و تمام کينه ها را فراموش مي کند

 

آيا اگر طاها در حين عمل جراحي مي مرد او قرباني بدبيني و شک ليلا نمي شد ؟

 اصلا قصه به اين سمت نمي رفت که عمل قلب باعث مرگ طاها بشود و انگاري قرار بود تخليه روحي براي ليلا اتفاق بيافتد و او بدبيني هايش را کنار بگذارد و زندگيش را از نوشروع کند

 

گذاشتن اين نوع شرطها براي ازدواج چقدر ربط به خودخواهي هاي زنانه ليلا دارد ؟

نه ربطي به خود خواهي ندارد و ليلا چون آسيب ديده است اين  نوع شرطها را براي اطمينان بيشتر مطرح مي کند.  .پدر ليلا هم در جايي از فيلم عنوان مي کند در گذشته دختر من اصلا اين اينجوري نبود و طبيعي است که ليلا تازه از بحران خارج شده است . بحراني که پايه اش بر اساس دروغ همسر سابقش بوده است و دچار شک و بدبيني نسبت به ازدواج و مردان شده است . معتقدم عملکرد ليلا طبيعي و درست است و با توجه به اينکه خانواده خوبي هم دارد و به او مي گويند با گذاشتن اين نوع شرطها  کارش  توام با بدبيني مي شود و يک جورهايي  گذشته اش را با خودش حمل مي کند و در سکانس اشاره شده ليلا به سمتي  مي رود تا گذشته اش را فراموش مي کند و براي بله گفتن به تقاضاي ازدواج  طاها تولد وتحول جديدي پيدا مي کند .

 

بعد از خواندن فيلم نامه آيا اين سوال براي شما پيش نيامد با توجه به وضع مالي مرفه، طاها چه ويژگي هايي را در ليلا ديده که نسبت به او علاقه پيدا کرده است ؟

 در حقيقت عشق در يک نگاه بين طاها و ليلا به وجود مي آيد

 

آيا در اين دوره و زمانه عشق در يک نگاه وجود دارد؟

 بله وجود دارد و ماها بايد عشق را زنده نگه داريم و عشق ربطي به دوره و زمانه ندارد بلکه با آدمها در ارتباط است . گاهي مواقع احساس مي کنيد نگاه آدمي برايتان آشنا است ، حس خوبي نسبت به او داريد ومي توانيد با اين آدم آينده اي داشته باشيد . اين استارت و نقطه شروع است .

 

براي درک درست و ايفاي بهتر نقش چقدر با فيلم نامه نويس تعامل و گفت و گو داشتيد ؟
 من وعطا عمراني به عنوان بازيگران جوان سريال ارتباط نزديکي با سعيد نعمت الله داشتم و جلسات دورخواني زيادي با حضور سعيد نعمت الله  داشتيم و ايشان به ما خيلي درايفاي نقش و استنباط درست از نقش کمک کرد . عطا عمراني به عنوان اولين تجربه بازيگريش و من هم به عنوان بازيگري که تجربه بازيگري در چند فيلم و مجموعه را داشتيم تلاش کرديم به ويژگي هاي نقش هايمان با راهنمايي نويسنده و کارگردان نزديک بشويم .

 

کار کردن با بازيگر جواني که اولين تجربه اش بازيگري اش را در مجموعه اي انجام مي دهد کار دشواري نيست ؟

 عطا عمراني جزو شاگردان خوب امين تارخ است و اخلاق حرفه اي بازيگران را دارد . بهر حال حضورسعيد نعمت الله  به عنوان فيلم نامه و يک دلسوز و مديريت محمد مهدي عسگر پور باعث شد همه بازيگران به خوبي نقش هايشان را بازي کنند .

 

آيا به عنوان بازيگر در شکل گيري نقش ليلا در حين نوشتن هم نقش داشتيد ؟

سعيد نعمت الله فضاي کار را به گونه اي باز گذاشته بود که همه ماها نظرو ايده بدهيم و ازما مي خواست در باره نقش هايمان حرف بزنيم . من به شخصه ليلايي را که سعيد  نعمت الله نوشته بود دوست داشتم و احساس کردم که شخصيت کامل است و دوست داشتم طبق فيلم نامه نقش را بازي کنم . الان هم فکر مي کنم زندگي ليلا هميني است که در سريال به تصوير کشيده شده است . البته در حين دورخواني هاي متن نکاتي به نقش اضافه و يا کم شد .

 

در مورد شيوه بازي  آيا با توجه به شرايط ليلا بازي هاي متفاوتي انجام داديد ؟

ليلا را در دوره ها و بحران هاي مختلفي مي بينيم .  دوره اول با ليلي بدبيني مواجه هستيم که تارک دنيا شده است و به روستايي آمده تا طرحش را بگذراند و حوصله هيچ چيزي را هم ندارد . مرحله بعدي آغاز علاقه ميان او و طاها است . مرحله بعدي مبارزه ليلا با اين خواسته و ميل درونيش را مي بينيم که نمي خواهد با عواطفش کنار بيايد . مرحله آرامش ليلا هم مرحله بعدي است . بنابراين فيلم نامه اين ويژگي را در مورد نقش ليلا داشت که درون اين شخصيت پر از ويژگي هاي متفاوت و باصطلاح بالا و پائين بود و در نوع بازيم اين مسئله را مورد توجه قرار دادم .

 

دليل اين حضور پر رنگ  و اثر گذارزنان را در سريال هاي اخير تلويزيون در چه مسائلي مي دانيد ؟

در سال هاي اخير زنان جامعه حضور پر رنگ تري در جامعه داشته اند و در تصميم گيري ها و انواع مشاغل اجتماعي نقش و سهم دارند و طبيعي است در مجموعه هاي تلويزيوني هم اين مسائل مورد استفاده قرار بگيرد . 

 

 

 

 

چهارشنبه 28 دی 1390 - 9:51


*نام:
*ايميل:
نظر شما:
* اختياری