شنبه 25 آذر 1396 - 5:4
پر بازديدهاي اين گروه
  • موردي يافت نشد

گزارش

 

داود خسروي

 

انعکاس صداي انقلاب در شهرها و روستاها

 

«گزارشي از اختتاميه دومين جشنواره مردمي فيلم عمار»

به گزارش خبرگزاري دانشجو، شب چهارشنبه 14 دي ماه دومين جشنواره مردمي فيلم عمار با حضور عليرضا سجادپور، مديرکل ارزشيابي و نظارت معاونت سينمايي وزارت ارشاد و فاطمه آليا، نماينده مردم تهران به کار خود پايان داد كه مستندهاي «مهار نشده» و «مشتي اسماعيل» به همراه ۱۶ اثر ديگر فانوس‌هاي بلورين اين جشنواره را به خانه بردند.

 نادر طالب‌زاده، دبير دومين جشنواره فيلم مردمي عمار با اشاره به علل تفاوت جشنواره عمار با ديگر جشنواره‌ها، گفت: علت اين تفاوت در جنس فيلم‌هاي حاضر در اين جشنواره است که بچه‌هاي حزب‌الهي در آن حضور دارند.

وي افزود: از ديگر دلايل تفاوت اين جشنواره با ديگر جشنواره‌ها موضوعات نقد دروني و خارجي است که در برخي جشنواره‌ها حتي آن‌ها را راه نداده و نخواهند داد.

طالب‌زاده افزود: فيلم‌هاي اين جشنواره مي‌توانند در خارج صداي انقلاب را برسانند، البته سينماي ايران به جشنواره‌هاي قالي قرمز رفته‌اند اما آنچه رفته حرف انقلاب نبوده است.

وي با اشاره به فيلم‌هاي بخش بيداري اسلامي حاضر در جشنواره عمار گفت: در حالي که زماني ما نمي‌توانستيم انقلاب خودمان را ثبت کنيم و ديگران اين کار مي‌کردند امروز بچه‌هاي ايران انقلاب‌هاي عربي را ثبت مي‌کنند.

 دبير جشنواره مردمي فيلم عمار با بيان اينکه اميدوارم رسانه‌ها به اين جشنواره توجه داشته باشند، افزود: خيلي از فيلمسازان حاضر در اين جشنواره چون آويني که مهندس آرشيتکت بود و به ضرورت وارد سينما شد، همان‌گونه وارد سينما شده‌اند و آنچه در اين جشنواره است همه از انقلاب است.

وي تعريف جشنواره عمار با جشنواره فجر را متفاوت دانست و تاکيد کرد: اين جشنواره محل مسابقه نيست.

نادر طالب‌زاده با اشاره به اينکه بيشتر آثار دومين جشنواره عمار مستند بوده است، گفت: در ميان آن‌ها فيلم‌هاي خشن، منعطف و ... ديده مي‌شود که برخي از آن‌ها را حتي در رسانه ملي پخش نمي‌کنند.

وي با بيان اينکه اميدواريم سال آينده اين جشنواره بين‌المللي شود، تاکيد کرد: اميدواريم که بتوانيم با حضور سينماگران انقلابي منطقه راهمان را ادامه دهيم.

دبير جشنواره عمار افزود: ما بايد در اين 30 سال گذشته فيلم از انقلاب به خارج مي‌فرستاديم که اين کار را نکرده‌ايم.

در اختتاميه جشنواره مردمي عمار از حاج ذبيح‌الله بخشي که روز گذشته درگذشت تقدير شد و علاوه بر ارائه سخناني از شهيد آويني درباره حاجي بخشي و همچنين فيلمي از وي در دوران هشت سال دفاع مقدس و حضورش در نشريه «شلمچه» در 15 سال پيش، مسعود ده‌نمکي سخنراني کرد.

وي با اشاره به رابطه جشنواره عمار و حاجي بخشي گفت: آن‌ها سوژه‌هاي ما مستندسازان هستند و شده است که ما سوژه‌هاي مستندهاي خودمان را فراموش مي‌کنيم.

ده ‌نمکي افزود: يادم هست آن زن قهرمان کرمانشاهي که با يک تبر به جان دشمن افتاده بود يک لامپ براي روشن کردن خانه‌اش نداشت اما براي ساختن مجسمه‌اش چه هزينه‌اي کردند.

وي با بيان اينکه حاجي بخشي داراي بصيرت بود و يکي از شخصيت‌هايي است که کمتر درباره او حرف مي‌زنند، گفت: از الان درباره او حرف‌ها بيشتر مي‌شود و او کسي بود که حرف‌هاي ساده‌اي که زماني مي‌زد امروز از برخي نمايندگان و ... شنيده مي‌شود.

ده‌نمکي شخصيت حاجي بخشي را شخصيتي بين‌المللي دانست و گفت: خبرنگار ساينس مانيتورز روزي در دفتر شلمچه پيش من آمد و گفت که يک آکادمي درباره جنگ ايران و عراق در آمريکا در حال کار است و من به جشنواره فجر مي‌آيم و مي‌بينم که فيلم‌هاي ضد جنگ در آن ساخته شده است.

وي افزود: پترسون مي‌گفت امروز که همه به اين نتيجه رسيده‌اند که صدام متجاوز است شما داريد براي دلخوشي ما غربي‌ها فيلم‌هاي روشنفکرانه عليه جنگ مي‌سازيد.

ده ‌نمکي با بيان اينکه پترسون مترجم فيلم‌هاي آويني بود، اظهار داشت: وي به من گفت که سه عکس از جنگ ايران در اتاقم نصب کردم، يکي آويني است و دومي عکس حاجي بخشي در سه راه مرگ است.

اين کارگردان کشور افزود: همان عکس حاج بخشي که در سه راه مرگ مورد اصابت واقع شده، راست مي‌گفت در عمليات کربلاي پنج جاده‌اي بود که از ميان درياچه ماهي مي‌گذشت و انتهاي آن به سه راه مرگ مي‌رسيد. اين جاده چنان زير آتش توپ و خمپاره و تانک بود که کمتر کسي سالم از سر جاده به ته جاده مي‌رسيد. صدها ماشين نظامي و آمبولانس و لودر و ... انباشته از شهيد که کسي توان حمل آن‌ها را به عقبه نداشت کنار‌ه‌هاي جاده تل‌انبار شده بودند.

وي ادامه داد: بعضي وقت‌ها بر اثر عبور تانک‌ها و نفر‌برها از روي پيکر شهدا جسم آن‌ها در زمين فرو رفته و جاده با پيکر شهدا سنگفرش شده بود. بوي خون و دود همه جا را گرفته بود. در ميان وحشت و انفجار صداي مارش عمليات از بوق بلندگوي حاج بخشي به گوش رسيد. در ميان انبوه آتش خمپاره‌ها به سمت سه راه مرگ مي‌آيد اما به ناگهان ماشين مورد اصابت گلوله توپ يک تانک قرار گرفت. حاج بخشي همان دقايق اول از ماشين به بيرون پرت شد اما دامادش که جانباز بود در ماشين‌ گير کرد و آتش گرفت، حاجي مي‌خواست با پتو آتش را خاموش کند و او را نجات دهد اما شدني نبود. احسان رجبي از عکاسان جنگ خودش را به صحنه رساند و اين لحظه را ثبت کرد. پيتر‌سون همين عکس ر‌ا در اتاقش چسبانده بود.

 بنابراين گزارش ابتدا اهداي جوايز در دو بخش جانبي پويانمايي و کليپ برگزار شد که در بخش پويانمايي، «پرواز تا بي‌نهايت» ساخته هادي محمديان پيرامون تقابل ايران و غرب در 1404، جايزه دريافت کرد.

جوايز ديگر نيز که با حضور عليرضا سجادپور و مازيار بيژني داور اين بخش اهدا شد شامل «شکار جاسوس» ساخته عليرضا آزاد ارمکي پيرامون بهنام محمدي نوجوان شهيد خرمشهري و «ناو وينسنز» ساخته مهران حيدري پيرامون سرنگوني ايرباس ايراني در آب‌هاي خليج فارس بود.

همچنين در بخش کليپ نيز که جوايز آن با حضور سجادپور و طالب‌زاده اهدا شد، کليپ «بيداري» ساخته الهام راد پيرامون بيداري اسلامي و همچنين کليپ‌هاي «حي‏علي‏العزا» ساخته صالح کاهاني پيرامون محرم و «صحن کبوترانه» ساخته سيد محمدحسين هاشمي پيرامون حرم حضرت معصومه (س) جوايز اين بخش را کسب کردند.

در بخش اصلي جشنواره و در پنج موضوع تاريخ انقلاب اسلامي، نقد درون گفتماني، فتنه 88، بيداري اسلامي و جنگ نرم 18 فانوس بلورين اهدا شد.

در بخش تاريخ انقلاب اسلامي هيئت داوران با سپاس از فيلم مستند «وحيد آقا» درباره شهيد ديالمه جايزه بهترين فيلم اين بخش را به «رهايي اورامان» پيرامون آزادسازي پاوه از دست ضد انقلاب و «در وطن خويش غريب»، پيرامون اشغال آذربايجان در دهه بيست هر دو ساخته ساخته سلمان ابوطالبي و محمد حسين قاسمي اهدا کردند.

همچنين جايزه ديگر اين بخش به فيلم مستند «آذرخش» ساخته سيامک مختاري پيرامون واقعه 16 آذر 1332 اهدا شد.

در بخش نقد درون گفتماني دومين جشنواره مردمي فيلم عمار نيز جشنواره عمار با سپاس از فيلم «کمين» ساخته حسين شمقدري فانوس بلورين خود در اين موضوع را به مستند «فراموشي» ساخته احمد سليمان‏نيا پيرامون وضع جانبازان اعصاب و روان اهدا کرد.

در اين بخش همچنين فيلم‌هاي «سه هزار ميليارد چند تا صفر دارد؟» ساخته مجتبي خلفي‌زاده پيرامون مفاسد اقتصادي و «کدام مسجد» ساخته ياسر عرب پيرامون مسجد ايده‏آل صاحب فانوس بلورين شدند.

در بخش فتنه 88، نيز هيئت داوران ضمن تقدير از فيلم سنگر ساخته محمدرضا دهشيري فانوس بلورين اين بخش را به مهدي نقويان به خاطر فيلم «نگهبان آرا» درباره به چالش‏هاي شوراي نگهبان با فتنه‏گران تقديم کرد.

همچنين ديگر فانوس بلورين اين بخش از جشنواره به «نماز جمعه تاريخي» ساخته محمدتقي رحمتي پيرامون نماز جمعه مقام معظم رهبري در 29 خرداد اهدا شد.

در بخش بيداري اسلامي جشنواره مردمي عمار نيز هيئت داوران ضمن تقدير از مستند «بيقرارگاه مهرآباد» فانوس بلورين اين بخش را به فيلم «کريم» ساخته محسن برمهاني پيرامون زندگي يک جوان تونسي در روزهاي بعد از انقلاب تونس اهدا کرد.

در اين بخش 3 فانوس بلورين ديگر نيز به ترتيب به فيلم‌هاي «طبل دموکراسي» ساخته علي محمدي پيرامون مصائب مسلمانان افغانستان، «آسيايي‏ها به غزه مي‏روند» ساخته سعيدفرجي پيرامون حرکت کاروان آسيايي از هند تا فلسطين و «بازي تمام شد» ساخته داود مراديان پيرامون خيزش اسلامي در منطقه اهدا شد.

در بخش جنگ نرم دومين جشنواره مردمي فيلم عمار بيشترين جوايز اهدا شد که هيئت داوران فيلم‌هاي اين بخش را معطوف به پرداختن به تهديد‌هاي دشمنان عليه ايران و داشته‌هاي ايران اسلامي عنوان کردند.

در اين بخش که اهداي جوايز آن با حضور نادر طالب‌زاده داور و دبير جشنواره، مسعود ده‌نمکي و ناصر هاشم‌زاده دو داور ديگر بخش اصلي جشنواره عمار برگزار شد فيلم «مهار نشده» فانوس بلورين را از آن خود کرد.

فيلم «مهارنشده» ساخته مصطفي رضواني پيرامون قدرت هسته‏اي ايران است و رضواني پس از دريافت جايزه از برگزارکنندگان جشنواره تشکر کرد و علي محتشم راوي مستند خود را به سن دعوت کرد.

همچنين فيلم‌هاي «من مي‏توانم» ساخته شيرکو سالک پيرامون زندگي يک جانباز کرد، «قصه حورا» ساخته مريم‌السادات مومن‌زاده پيرامون زندگي يک زن شيميايي و «روايت نحل» ساخته محمدرضا خردمندان پيرامون اردوهاي جهادي طلاب حوزه علميه، ديگر فانوس‌هاي بلورين را کسب کردند.

همچنين مستند «دوپينگي‌ها» ساخته محمدصادق باطني پيرامون نفرت پراکني جريان‏هاي معاند انقلاب اسلامي که با سوژه قرار دادن تقابل جدايي نادر از سيمين ساخته شده است، فانوس بلورين ديگر اين بخش را از آن خود کرد.

باطني پس از دريافت اين جايزه گفت: من تبريک مي‌گويم به پرواز درآمدن مرغان نوپاي سينماي انقلاب اسلامي را و به نظرم امشب سيمرغ‌ها به پرواز درآمدند.

وي افزود: اگر چه خانه سينما با تمام ويژگي‌هايش در حال منحل شدن است ولي امشب ما در جشنواره عمار شاهد تاسيس خانه سينماگران جوان انقلاب اسلامي بوديم.

 بنابر اين گزارش هيئت داوران دومين جشنواره مردمي فيلم عمار جايزه ويژه خود را نيز به فيلم مستند «مشتي اسماعيل» ساخته مهدي زمان‌پور کياسري پيرامون زندگي يک کشاورز بصير مازندراني اهدا کرد.

مهدي زمان‌پور کياسري پس از دريافت فانوس بلورين گفت: من 40 ـ 50 مستند معارفي براي صدا و سيما کار کرده‌ام و هيچ‌کدام براي من چون «مشتي اسماعيل» نبوده است.

وي که با فيلمش بيش از ده جايزه کسب کرده است، افزود: «مشتي اسماعيل» در جشنواره‌ها ديگر جايزه گرفته است اما تنديس جشنواره عمار برايم يک چيز ديگر است.

کياسري همچنين پس از دريافت جايزه در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي باشگاه خبري فارس «توانا» درباره فيلم خود گفت: فيلمي که ساختم با عنوان «مشتي اسماعيل» در قسمت جنگ نرم برنده جايزه هيئت داوران شد.

 وي افزود: اين فيلم زندگي پيرمرد نابينايي را روايت مي‌کند که دختر نابينايي نيز دارد اما با تمام مشکلاتي که به همراه فقر دارد، زندگي خود را زيبا و پراميد مي‌بيند.

او بيان داشت: اين مستند در طي دو سال آماده شد که يک سال تصوير‌برداري کار و يک سال نيز تحقيق و پژوهش آن طول کشيد.

کياسري در خصوص علت شکل‌گيري جشنواره فيلم مردمي عمار گفت: علت تشکيل اين جشنواره فتنه‌اي بود که دو سال قبل رخ داد، و کار خود را شروع کرد و اين جشنواره در آينده‌اي نزديک به يکي از بهترين جشنواره‌هاي کشور تبديل خواهد شد و افتخار مي‌کنم که فيلم من در اين جشنواره برتر شد.

کياسري در خصوص مشکلات جشنواره فيلم مردمي عمار گفت: اين جشنواره مشکل خاصي نداشت اما بايد بپذيريم که جشنواره‌اي که به تازگي آغاز به کار کرده است، ناهماهنگي‌هايي دارد که طبيعي است، يکي از اين مشکلات اطلاع ندادن به برگزيدگان يا نامزد‌هاي فانوس بلورين براي حضور در جشنواره بود.

وي در انتها درباره ديگر آثار شرکت داده شده در جشنواره گفت: من کامل فيلم‌هاي جشنواره را نديدم اما همان مقداري را که ديدم سطح کيفي بالايي داشت اما احساس مي‌کنم در فرم مستند بايد از کليشه بودن در بياييم.

در پايان مراسم اختتاميه جشنواره عمار، فيلم مستند «مشتي اسماعيل» براي حاضران به نمايش درآمد.

«جشنواره عمار در شهرستانها»:

به گزارش خبرگزاري فارس، جشنواره مردمي فيلم عمار سه‌شنبه گذشته در حالي در تهران به کار خود پايان داد که در 30 شهر و روستاي کشور اکران داشت.

مسئولان برگزاري جشنواره عمار در شهرهاي ايذه، مشهد، لرستان، سمنان، ايذه، کرمانشاه، رشت، اروميه، بيرجند و تويسرکان از برگزاري اين جشنواره در شهرهايشان سخن گفته اند.

مهدي ابوالقاسمي مسئول برگزاري جشنواره فيلم عمار در مشهد مي‌گويد: استقبال مردمي از جشنواره عمار در مشهد با اينکه صدا و سيما و مراکز ديگري که در اين زمينه‌ها پاي کار مي‌آيند، با ما همراه نبودند، خوب بود.

وي مي‌افزايد: مخاطب‌هاي ما از برخي جشنواره‌هاي ديگر که در مشهد برگزار مي‌شود بيشتر بود و پس از پايان جشنواره نيز بسياري با ما تماس گرفتند که خواستند تا در مساجد و تشکل‌هاي دانشجويي و حتي در شهرهاي مجاور اکران داشته باشند.

ابوالقاسمي با بيان اينکه اکران اصلي جشنواره عمار در سينما قدس مشهد بوده است، از اکران در 10 تا 12 تشکل فرهنگي در مشهد به صورت محدود خبر مي‌دهد و مي‌گويد: يکي از آنها خانه سردار بابانظر بود.

اکران در دو حوزه علميه مشهد نيز از نکات جالب جشنواره عمار در مشهد است که ابوالقاسمي مي‌گويد: در حوزه علميه شيخ صدوق و حوزه علميه حضرت علي(ع) و همچنين 8 مسجد اکران داشتيم.

ابوالقاسمي با بيان اينکه اکران در مشهد پايان نيافته است، تاکيد مي‌کند: به نظر ما نبايد براي اين جشنواره اختتاميه گرفت و گفت امروز تمام شد و رفت تا سال ديگر بلکه بايد به اين سمت برود که هر هفته اين فيلم‌ها اکران شود و آدم‌هايي که دارند کار مي‌کنند کارشان ديده شود.

سامان سپه‌وند مسئول اکران جشنواره مردمي عمار در استان لرستان نيز از اکران در شهرهاي ازنا، نورآباد، الشتر و بروجرد خبر مي‌دهد و مي‌گويد: اين تجربه اول ما در برگزاري جشنواره در خرم‌آباد بود و مردم تعجب مي‌کردند که آنها را دعوت مي‌کنيم که بيايند و در جشنواره فيلم ببينند.

وي با بيان اينکه مردم اصلا با جشنواره فيلم آشنا نبودند، مي‌افزايد: در تهران شايد مردم بهتر بپذيرند اما مردم در اين شهرها با اين فضا آشنا نبودند.

سپه‌وند مي‌گويد: چند سال پيش تنها جشنواره کودک اينجا اکران داشت که سالن برگزاري خالي بود و فيلمسازها خودشان هم نمي‌رفتند فيلم ببينند و اکران فيلم‌هايش هم عمومي نبود اما در عمار ما از مردم مي‌خواستيم که بيايند و فيلم ببينند.

وي مي‌افزايد: با اينکه نزديک صد نفر براي ديدن فيلم‌هاي جشنواره عمار در آمفي‌تئاتر شهيد آويني شهر خرم‌آباد جمع مي‌شدند ولي نسبت به جشنواره کودک چند سال پيش اين تعداد خيلي بيشتر بود.

سپه‌وند از حضور فيلمسازان محلي لرستاني در حاشيه جشنواره هم خبر مي‌دهد و مي‌گويد: کساني که در کار فيلمسازي در خرم‌آباد فعال بودند آمدند و فيلم‌هاي جشنواره را ديدند و پس از آن به من مي‌گفتند اين جشنواره از جشنواره‌هايي که ارشاد لرستان برگزار مي‌کند خيلي استقبال بيشتر بوده است.

حضور خانواده‌هايي که آمده بود تا فيلم‌هاي جشنواره عمار را ببينند از يک مادر بزرگ تا يک زوج جوان نکته جالبي است که سپه‌وند از برگزاري جشنواره عمار مي‌گويد و در عين حال مي‌افزايد: البته با همه اين احوال مي‌شد بهتر کار کرد اما اولا تجربه ما کم بود ثانيا قدرت رسانه‌اي کشور مثل صدا و سيما پشت اين قضيه نيامد.

وي فيلم‌هاي «مهار نشده»، «دوپينگي‌ها»، «رهايي اورامان»، «من مي‌توانم» و «بيقرارگاه مهرآباد» را از مهمترين فيلم‌هاي نمايش داده شده در  لرستان عنوان مي‌کند و مي‌گويد: پس از جشنواره برخي اصل فيلم‌ها را مي‌خواستند تا بتوانند توزيع عمومي کنند.

سپه‌وند مي‌افزايد: واکنش ديگر مردم اين بود که بعد از فيلم‌هايي مثل «دوپينگي‌ها» و يا «مهار نشده» مي‌گفتند که به سوالات آنها جواب داده شده است؛ مثلا پس از «دوپينگي‌ها» مي‌گفتند که اتفاقي که سر فيلم «جدايي نادر از سيمين» و «اخراجي‌ها3» افتاد براي ما سؤال برانگيز بود و اينجا پاسخ گرفتيم.

مهدي همتي مسئول برگزاري جشنواره مردمي عمار در کرمانشاه هم از استقبال خوب مردم اين شهر خبر مي‌دهد و مي‌گويد: با تمام تلاش‌ها دستگاه‌هاي تبليغاتي ارشاد به ما کمک نکردند هر چند معاون فرماندار و رئيس آموزش و پرورش به تقاضاي ما در کمک کردن به جشنواره همراه شدند.

وي با اشاره به اکران دو فيلم «قصه حورا» و «من مي‌‌توانم» که به مسئله دو جانباز کرد مي‌پردازد آن هم در کرمانشاه، مي‌گويد: مردم از اين دو فيلم خيلي استقبال کردند حتي ديدم تاثير خيلي خوبي داشته و مردم وقتي از سالن بيرون مي‌آمدند، گريه مي‌کردند.

همتي مي‌افزايد: پس از جشنواره چند تا از فيلمسازان کرمانشاه به من مراجعه کردند و آمادگي تبليغ جشنواره عمار در سال آينده را اعلام کردند و گفتند که مکان بهتري را براي اکران خواهند گرفت.

سالار نامدار مسئول برگزاري جشنواره عمار در اروميه نيز درباره برگزاري اين جشنواره در اين شهر مي‌گويد: چون بيشتر آثار جشنواره مستند بود بيشتر جوانان و مردمي که در زندگي روزمره با چنين مسايلي درگير بودند را با خودش همراه مي‌کرد.

وي با اشاره به اکران در 3 مسجد و يک آمفي‌تئاتر در اروميه، مي‌گويد: در اين مساجد شاهد حضور دانشجويان بوديم و در آينده در بوکان نيز اکران خواهيم داشت.

نامدار فيلم‌هاي «مهار نشده»، «دوپينگي‌ها»، «آذرخش» و «مشتي اسماعيل» را از جمله فيلم‌هاي اکران شده، عنوان مي‌کند و مي‌گويد: فيلم‌هاي «دوپينگي‌ها» و «مهار نشده» خيلي مورد توجه قرار گرفت.

در استان گيلان و در دو شهر رشت و بندرانزلي نيز اکران فيلم‌هاي جشنواره عمار توسط روح‌اله صياد دنبال شد، که وي درباره اکران فيلم‌هاي جشنواره عمار در اين استان مي‌گويد: فيلم‌ها از ده دي اکران شد و با مهلت کمي که داشتيم و تجربه اول بود، دانشجويان و مردم خوب استقبال کردند.

صياد مي‌افزايد: قبلا سينما، سينما دولتي و وزارت ارشادي بود که اين جشنواره کار را عوض کرد و اين باعث شده برخي از بچه‌ها به ما مراجعه کنند و بخواهند کار مستند را شروع کنند که قرار شده گروه مستندسازي تشکيل دهيم.

وي با اشاره به استقبال رخ داده در اين دو شهر گيلان مي‌گويد: با استقبالي که شد تصميم داريم سال آينده مکاني را به صورت ثابت براي اکران داشته باشيم و در روستاها و بيشتر شهرهاي گيلان اکران داشته باشيم.

در شهر تويسرکان در استان قزوين نيز استقبال از جشنواره عمار چنان خوب بوده است که به گفته مجيد فلاحي در هر سانس حدود 300 نفر در سالن حضور داشته‌اند.

البته در تويسرکان که جشنواره عمار با سخنراني حجت‌الاسلام محمد علي ارزنده امام جمعه تويسرکان افتتاح شد، تنها 3 روز اکران بوده است که «دوپينگي‌ها»، «مشتي اسماعيل» و «نماز جمعه تاريخي» از جمله فيلم‌هاي اکران شده در اين شهر بوده است.

محمود آتش‌زر نيز در شاهرود و در روستاي نردين اکراني را در مسجد روستاي خود داشته است و بيان مي‌کند که هرچند پيرمردهاي روستا کمي بدخلقي کرده‌اند اما جوانان از اکران استقبال کرده‌اند.

وي مي‌گويد: الان فصل امتحانات است و بعد از امتحانات در مدارس و دانشگاه‌هاي شاهرود اکران خواهيم داشت.

در بيرجند نيز سعيد خزايي از عدم امکان مناسب عمار در اين شهر مي‌گويد و مي‌افزايد: به علت امتحانات دانشگاه‌ها و همچنين مراسم ماه صفر در مساجد، اکران در بيرجند به بعد از امتحانات و ماه صفر موکول شده که عملا اکران ما ممکن است تا عيد نوروز هم ادامه داشته باشد.

اما در ايذه در استان خوزستان نيز همزمان با برگزاري دومين جشنواره فيلم عمار در تهران، تعدادي از فيلم‌هاي اين جشنواره مردمي به همت آرمـا (حلقه جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي در ايذه) به نمايش درآمد.

اين برنامه در عصر روز دهم و يازدهم دي‌ماه در کانون امور تربيتي شهيد مطهري ايذه برگزار و با حضور گسترده مردمي رو به رو شد به گونه‌اي که  عده‌اي از مخاطبان ساعتي قبل از شروع رسمي برنامه در سالن نمايش حضور يافته بودند و لحظه به لحظه بر تعداد آنان افزوده مي‌شد.

استقبال به گونه‌اي بود که دقايق ابتدايي برنامه سالن مملو از جمعيت شد و تعدادي از مردم برنامه را ايستاده دنبال کردند. گنجايش دويست نفري سالن پاسخگوي استقبال مخاطبان نبود و عده‌اي مجبور به بازگشت شدند.

 

دوشنبه 19 دی 1390 - 10:11


*نام:
*ايميل:
نظر شما:
* اختياری