يكشنبه 30 مهر 1396 - 2:35
پر بازديدهاي اين گروه
  • موردي يافت نشد

كتاب

 

ستاره سعادت

 

مهر به سراغ توزيع رفت

 

صد و بيست و ششمين شماره از دو هفته نامه ي مهر پيرامون توزيع كتاب از سوي انتشارات سوره مهر وابسته به سازمان تبليغات اسلامي، منتشر شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، افق هاي جديد در ادبيات اسارت، سفرنامه اي كه رمان شد، مي داني تكريت كجاست و هم نوايي مولانا با مهر عناوين گزارش ها و گفتگو با ناصرفكوهي و منصور انوري مطالب گفتگوي اين شماره از مهر را تشكيل داده اند.

همچنين، از تجربه زيستي تا تجربه زيباشناسي نيز عنوان بخش نقد و نظر مهر است.

گزارش سفرنامه اي كه رمان شد به آيين رونمايي از رمان «حافظ هفت» که با موضوع سفر مقام معظم رهبري به استان فارس در سال 87، توسط اکبر صحرايي نوشته شده، اختصاص يافته است كه در بخشي از آن مي خوانيم: « محسن مومني شريف؛ رييس حوزه هنري در اين مراسم با بيان اين که پرداختن به مباني والاي انساني و انسان‌هاي اسوه مورد تاکيد قرآن کريم بوده است يادآور شد: متاسفانه امروز در موضوعات داستاني و ادبيات ما و ساير کشورهاي جهان به سقوط انسان‌ها پرداخته مي‌شود. از اين رو بايد به اسوه‌هاي کشور و افراد بارز در نوشته‌ها پرداخته شود. رييس حوزه هنري ادامه داد: مقام معظم رهبري شخصيتي جامع، عارف، خردمند، سياستمدار و شجاع دارند که با نظرات حکيمانه و عالمانه خود بسياري از مشکلات را برطرف کرده اند.»

درمطلب «کاهش بهاي کالاي فرهنگي با تجميع توزيع» هم مصرح شده است: «سرانه مطالعه در ايران اصلا رقم خوبي را نشان نمي‌دهد و در اين ميان ميزان دسترسي و نحوه ارائه محصولات فرهنگي شايد بتواند در ايجاد جذابيت در اين نوع کالاها مؤثر افتد. براي مثال محصولات مطبوعاتي هميشه روي زمين چيده مي‌شود، در حالي که فيلم و سي.دي در سوپرمارکت‌ها هم عرضه مي‌شود و اين در دسترس بودن، فرصتي براي اين قبيل کالاهاي فرهنگي رقم زده است. اما دکتر ناصر فکوهي، استاد دانشگاه تهران معتقد است« محل عرضه مهم است اما لزوما در دسترس بودن و سريع در دسترس بودن نيست که کالاي فرهنگي را مقبول مي‌کند و استفاده از آن را بر مي‌انگيزد.» گفت‌وگويي که پيش رو داريد آسيب‌شناسي توزيع کالاهاي فرهنگي و نقش آن بر رفتار مردم را مورد بررسي قرار داده است. اين جامعه‌شناس۵4 ساله که در فرانسه دکتراي انسان‌شناسي و جامعه‌شناسي سياسي گرفته است مي‌گويد: «متراژ در نظر گرفته شده براي عرضه محصولات مطبوعاتي در مقايسه با ساير کشورها کافي است اما سازماندهي فضا در اين متراژ عموما به خوبي صورت نگرفته است و مي‌توان با طراحي بهتر، استفاده بسيار بهتري از فضا کرد.»

در يادداشت مهر با عنوان «آشنايي با نظام‌ها و روش‌هاي توزيع کالا» نيز، مي خوانيم: «کانال‌هاي توزيع مجموعه‌اي در هم آميخته از سازمان ها يا افراد است که وظيفه مهيا نمودن کالا و خدمات را براي مصرف‌کننده نهايي برعهده دارند و تعادل منطقي بين منافع اين نهادها، تضمين‌کننده عمر کانال است.يک کانال توزيع، هنگامي کارآمد است که بتواند ۶اصل را رعايت کند؛ يعني بتواند محصول را در «زمان» مناسب،‌ به «ميزان» مناسب، در «شرايط» مناسب»، با «هزينه» مناسب، در «مکان» مناسب و به «فرد» مناسب برساند.يکي از اين عوامل مهم، حجم خريد مشتري و مصرف‌کننده نهايي است، که اين امر مستلزم شناخت مصرف‌کننده‌نهايي است و در هر صنعتي متفاوت است، به عنوان مثال يک کالا يا محصولي مصرفي است که مصرف‌کننده به ميزان زيادي از آن استفاده مي‌کند و ممکن است محصول ديگري يک کالاي مکمل باشد که در ساير صنايع موردتوجه قرار گيرد که در طراحي نظام توزيع بايد به اين اصل توجه کرد.»

گفتني است، صد و بيست و ششمي شماره از دو هفته نامه ي مهر پيرامون توزيع كتاب از سوي انتشارات سوره مهر وابسته به سازمان تبليغات اسلامي، منتشر شد.

 

 

چهارشنبه 26 مرداد 1390 - 12:47


*نام:
*ايميل:
نظر شما:
* اختياری