دوشنبه 5 تير 1396 - 3:1
پر بازديدهاي اين گروه
  • موردي يافت نشد

كتاب

 

ريحانه فتحي ثاني

 

براي بازاريابي الكترونيك پرونده اي در سوره مهر تشكيل شد

 

صد و بيست و دومين شماره از نشريه تخصصي كتاب انتشارات سوره مهر يا محوريت «پرونده اي براي بازاريابي الكترونيك»  ويژه خرداد جاري منتشر شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، در شماره هاي 102 تا 105 نشريه «مهر» موضوع بازاريابي تا حدودي تشريح و بررسي شده بود. در اين شماره ابتدا تعريفي از بازاريابي ارائه و به سوال «بازارياب كيست؟» نيز پاسخ داده شده است.

از ديگر مطالب آمده در ابتداي اين نشريه تشريح تغيير حاصل شده در واحد توليد سوره مهر و خبر انتشار شماره جديد «سوره» همراه با گزارش ديدار با آيت الله مصباح يزدي است.

«درباره بازاريابي الكترونيك در اين نشريه مي خوانيم: مشكلي كه الان در ايران داريم اين است كه فروشگاه مجازي كه تمام كتاب هاي ناشران را معرفي و داشته باشد موجود ندارد. اين باعث مي شود سايت هاي مختلف هر كدام بخشي از كتاب ها را پوشش دهند كه به طبع باعث سردرگمي مخاطب مي شود. لذا اگر مي خواهيم به سمت بازاريابي اينترنتي برويم بايد اولا سايت مرجع كتاب داشته باشيم و بعد هم ناشران از فروشگاه ها در زمينه عرضه كتاب و همچنين تخفيف در خريد حمايت كنند.در بازار يابي اينترنتي مي توان به مخاطب شناسي اقدام كرد و مخاطبان خود را دسته بندي كرد و حتي معرفي كتاب ها و تازه هاي كتاب را براي آنها ارسال كرد و آنها را در جريان تازه هاي كتاب قرار داد.»

پيرامون نمايشگاه كتابي كه به تازگي پشت سر نهاديم، مهر در طول گزارشي با عنوان «خواب كتاب يا كتابفروش» آورده است:

«فروش سوره مهر در سال جاري را اگر به سه محدوده زماني قبل، هنگام و بعد از نمايشگاه تقسيم كنيم، متوجه خواهيم شد اين ناشر برخلاف ساير انتشاراتي ها در روزهاي بعد از نمايشگاه فروش خوبي داشته است. آمارها نشان مي دهد سوره مهر در روزهاي قبل از نمايشگاه 128 ميليون تومان، در روزهاي نمايشگاه 210 ميليون و در روزهاي بعداز نمايشگاه 457 ميليون تومان فروش داشته است. اين آمار نشان مي دهد كه فروش در سوره مهر براساس برنامه ريزي است نه بر اساس قواعد حاكم بر بازار. شايد هم دليل رشد فروش اين ناشر در ايام بعد از نمايشگاه را بتوان در نوع نگاه سوره مهر به نمايشگاه جستجو كرد.»

از ديگر مطالب آمده در تازه ترين شماره «مهر» گزارشي با محتواي پاسخ به چرايي استقبال از كتاب هاي دفاع مقدس است كه در بخشي از آن مي خوانيم:

«در دهه 80هر چه از جنگ دورتر مي شديم حضور آثار تعلقي درباره جنگ  بيشتر و بيشتر مي شد. در ميان اين كتاب ها آثاري كه با نگاه انساني نوشته مي شد بيشتر كتاب هايي بود كه با ديد ايدئولوژيك به رشته تحرير در مي آمد. كتاب هايي از جنس «مهمان فشنگ هاي جنگي»، «دا»، «جاي امن گلوله ها»، «شنام» و «كوچه نقاش ها» را مي توان در اين رسته قرار داد.»

درباره ي رمان «تلاوت» و  روز شمار 15 خرداد، از ديگر مطالب آمده در «مهر» است.

گفتني است، صد و بيست و دومين شماره از نشريه تخصصي كتاب انتشارات سوره مهر يا محوريت «پرونده اي براي بازاريابي الكترونيك»  ويژه خرداد جاري منتشر شد.

 

 

سه‌شنبه 24 خرداد 1390 - 8:55


*نام:
*ايميل:
نظر شما:
* اختياری