شنبه 3 تير 1396 - 7:57
پر بازديدهاي اين گروه
  • موردي يافت نشد

كتاب

 

ريحانه فتحي ثاني

 

ارتباطات ديني به ششمين شماره رسيد

 

 

ششمين شماره از نشريه ارتباطات ديني از سوي پژوهشكده باقرالعلوم (ع) وابسته به سازمان تبليغات اسلامي، منتشر شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي،‌ در ابتداي اين نشريه بخشي از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي مدظلله العالي در ديدار با طلاب و اساتيد حوزه هاي علميه آمده است كه در اين باره مي خوانيم:

«تبليغ بايد جريان ساز باشد، تبليغ بايد گفتمان ساز باشد، تبليغ بايد فضا ايجاد كند. گفتمان يعني يك مفهوم و يك معرفت در برهه اي از زمان در يك جامعه همه‌گير بشود. اين با كارهاي جدا جداي برنامه ريزي نشده حاصل نخواهد شد. اين كار احتياج به برنامه ريزي و كار فعال دارد مثل دميدن پيوسته در وسيله فشاري است كه مي تواند آب يا مايه حيات يا هوا را به نقاط مختلفي كه موردنظر است برساند. بايد دائم با اين دم دميد، تا اشتعال هميشه باقي بماند. اين كار هيچ نبايد متوقف بشود و به برنامه ريزي احتياج دارد.»

گفتگو با حجت الاسلام و المسمين غفوري معاون سياسي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور و مدرس ارتباطات علامه طباطبايي هم مطلب ديگر آمده در اين نشريه است كه در اين باره مي خوانيم:

«اگر مراد از ارتباط ديني ارسال پيام باشد. طبيعي است كه مشتاقان به اين نوع پيام اولين گروه از مخاطبان هستند. تمامي ارتباط بايد ديني باشد. لذا ممكن است پيام ديني را از فراگرد ارتباطات تخصصي ولي غيرديني و غيرشرعي ارسال نمايند.»

 از ديگر مطالب آمده در اين نشريه چهار صفحه اي سخني با خواننده، آسيب شناسي ديني، چهارمين نشست اولين هم انديشي ارتباطات ديني، تنها راه گسترش دين اسلام استفاده از ابزارها و تكنولوژي جديد نيست و رسانه‌هاي غربي به دنبال تخريب فرهنگ مسلمانان.»

گفتني است، ششمين شماره از نشريه ارتباطات ديني محصول سال دوم فعاليت انتشاراتي گروه مطالعات فرهنگ و ارتباطات ديني پژوهشكده باقرالعلوم (ع) است كه به سردبيري عباس اسكندري در چهار صفحه منتشر شده است.

 

 

 

چهارشنبه 4 اسفند 1389 - 13:55


*نام:
*ايميل:
نظر شما:
* اختياری