دوشنبه 5 تير 1396 - 3:1
پر بازديدهاي اين گروه
  • موردي يافت نشد

كتاب

 

ريحانه فتحي ثاني

 

نگاهي به رابطه اطلاع رساني و بازاريابي

 

 

صد و پنجمين شماره از نشريه تخصصي كتاب انتشارات سوره مهر وابسته به سازمان تبليغات اسلامي با نگاهي به رابطه اطلاع رساني و بازاريابي از سوي انتشارات سوره مهر وابسته به سازمان تبليغات اسلامي منتشر شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، در ابتداي اين نشريه در بخش پرونده ويژه در بيان ضرورت امر بازارسازي و بازاريابي مي خوانيم:

«تبليغات در سال هاي قبل از جنگ جهاني دوم و حتي تا اوايل دهه 1970 ميلادي به عنوان مهم ترين ابزار روابط عمومي ها مورد استفاده قرار مي گرفت. در جامعه ايراني نيز به نظر مي رسد روال غالب در زمينه معرفي افكار، ايده ها يا كالاها و خدمات ابتدا مبتني بر روابط عمومي بوده و بعدها تحت تاثير نظريه هاي انديشمندان غربي به سمت تبليغات تغيير مسير داده است. اما اين روند با رشد اديشه هاي نوين حوزه هاي ارتباطات در حال تمايل به بهره گيري از روابط عمومي به جاي تبليغات است.»

هدايت الله بهبودي در بخش گفت و گو درباره سفرنامه نويسي با عنوان سياحت شرق مي نويسد:

«نوشتن گزارش براي من به ويژه تا چهل سالگي امري مزمن تلقي مي آمد. نمي توانستم ننويسم؛ به ويژه وقتي آدمي در محيط زمان و هنگامه اي قرار مي گيرد كه مشابهي در ذهن  براي آن ندارد. آدم ها متفاوتند. برخي در چنين موقعيتي تعجب مي كنند. برخي محو مي شوند  و بعضي شايد نبينند. اما من نوشتنم  مي گيرد. كتاب سفر به قبله از اين بابت كه آفريده من است اهميت ندارد. از اين جهت كه مي گويد در آن زمان و مكان چه مي گذرد مهم است. اهميت از آن وقايع است. حال من اگر به عنوان يك انسان كوك باشم و قطب نماي حقيقت درست كار كند، اين وقايع راه حقيقت آن نزديك مي كنم.»

حسين فتاحي هم در ادامه درباره مجموعه قصه هاي شيرين ايراني مي گويد:

«هر ملتي نياز دارد كه با گذشته خود ارتباط داشته باشد. يكي از ريشه هاي اين گذشته ريشه فرهنگي است و لازم است كودكان با ريشه هاي فرهنگي خودشان و شاعران و نويسندگان بزرگ آشنا شوند. راه آشنايي هم سخنراني و ارائه مقاله يك صفحه اي از سرگذشت آنها نيست. يكي از بهترين راه هاي شناسايي معرفي آثار شاعران و نويسندكان به كودكان است مثلا چند قصه از مثنوي معنوي مولوي بازنويسي شود. از اين كار طريق كودك با آثار مولانا و نيز تفكر و انديشه او آشنا مي شود.

نقد شا ه بي شين در روزهاي انقلاب، دا در مسير جهاني شدن و اولين شماره كتاب مهر منتشر شد، عناوين خبرها، اينجا چراغي روشن است عنوان گزارش را به خود اختصاص داده است. نقش اطلاع رساني و ابراز بيابي چه ضرورتي دارد، نقش اطلاع رساني  در بازارسازي و بازاريابي ضرورت دو چندان، نقش اطلاع رساني در بازارسازي و بازار يابي هاي فروش به ترتيب عناوين ياداشت، گفتار و گزارش اين شماره از نشريه را به خود اختصاص داده اند.

يك شروع خوب عنوان گزارش ديگر آمده در نشريه است كه به رونمايي كتاب و تاثيرش در بازاريابي اختصاص يافته است. راحله صبوري و جواد كامور بخشايش هم در ادامه ياداشت اين شماره رابه ترتيب  با عنوان فرصت رونمايي و پل نامرئي به بازار به رشته تحرير درآورده است.

علي شروي و عليرضا غلامي هم در ادامه ياداشت هاي آمده با عناوين بسيار سفر بايد اما... و در آغاز جلال بود به ارائه مطلب پرداخته اند. گفت و گو با هدايت الله بهبودي، حسينعلي جعفري و حسين فتحي هم ديگر گفت و گوهاي مهر به شمار مي روند.

گفتني است، صد و پنجمين شماره از نشريه تخصصي كتاب انتشارات سوره مهر وابسته به سازمان تبليغات اسلامي ويژه بهمن جاري، با نگاهي به رابطه اطلاع رساني و بازاريابي از سوي انتشارات سوره مهر وابسته به سازمان تبليغات اسلامي منتشر شد.

 

 

 

چهارشنبه 6 بهمن 1389 - 11:32


*نام:
*ايميل:
نظر شما:
* اختياری