يكشنبه 30 مهر 1396 - 8:15
پر بازديدهاي اين گروه
  • موردي يافت نشد

كتاب

 

ريحانه فتحي ثاني

 

رسانه هاي اجتماعي و كتاب به كتاب مهرآمدند

 

 

 

يكمين شماره از فصلنامه تحليلي _ پژوهشي كتاب «كتاب مهر» بامحوريت رسانه هاي اجتماع و كتاب از سوي روابط عمومي  انتشارات سوره مهر سازمان تبليات اسلامي، منتشر شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، در اين شماره يادداشت اول به نوشته حيدر ايمني با عنوان «انتشار كتاب مهر؛ ضرورتي كه دوباره خودنمايي كرد»، اختصاص يافته است.

در ابتداي سخن درباب كتاب مهر مي خوانيم: «حالا كه شماره نخست كتاب مهر پيش روي شماست بيش از هفت سال از انتشار نشريه اي به نام رسام مي گذرد، نشريه اي كه تنها سه شماره از آن منتشر شد و در گام سوم متوف ماند، توقف آن البته دلايلي داشت كه شايد يكي از آن ها تولد پايگاه اطلاع رساني سوره مهر بود و دليل ديگرش باز انتشار نشريه مهر به صورت تخصصي موضوع كتاب. اما حالا كه اين دو (نشريه مهر و سايت اينترنتي سوره مهر) تثبيت شده اند، باز به اين تصميم رسيديم كه نيازمان به رسام نه به اندازه قبل كه بسيار بيشتر شده است. چه اينكه در سال هاي بعد از رسام فعاليت هاي سوره مهر دو چندان كه نه صد چندان شده است و خب مشخصا الان انجام درست همه آن ها روشن بودن راه است و تشخيص آن از چاه.»

يادداشت پرونده را هم جواد يزدان پناه با عنوان «اطلاع رساني كتاب از طريق رسانه هاي اجتماعي» به رشته تحرير درآورده است.

در اين باره مي خوانيم:

«شكل يك شبكه اجتماعي به تعيين ميزان سودمندي شبكه براي افراد آن شبكه كمك مي كند. به طور جزيي شبكه هاي محكم براي اعضايشان، نسبت به شبكه هاي كه تعداد  زيادي اتصالات ضعيف براي افراد خارج از شبكه اصلي دارند كمتر مفيد اقع مي شوند.»

شبكه هاي اجتماعي پيدايش و تحولات/ مرضيه خلقي، چالش ها و فرصت هاي رسانه هاي اجتماعي/ آندره ام كاپلن، مايكل هانلين/ ترجمه: فهيمه محمد سمسار، رسانه هاي اجتماعي و كتاب بازگشت عموم و باز گنشت كتاب/ جواد افتاده، ويكي هاي و تولد نسل جديدي از كتاب/ محمد مهدي مولايي، فعاليت  گروهي كتاب محور در شبكه هاي اجتماعي مجازي/ علي اكبر اكبري تبار، شبكه هاي اجتماعي اينترنتي كتاب محور/ابراهيم اسكندري پور و تداوم و تغيير در رسانه هاي اجتماعي/برني هوگان، آنابل كوان هاسه/ ترجمه: فهيمه محمد سمسار ديگر عناوين آمده در اين نشريه به شمار مي روند.

ابراهيم اسکندر پور؛دانشجوي کارشناسي ارشد مديريت رسانه دانشکده صدا و سيما در مقاله «شبکه هاي اجتماعي اينترنتي کتاب محور» به مطالعه موردي شبکه هاي جهاني از قبيل «شلفاري»،«بو کراسينگ» و «ليبراري تينگ» به عنوان نمونه هايي از شبکه هاي اجتماعي پيرامون کتاب مطرح دنيا پرداخته و در ادامه تلاش کرده با استفاده از تجربيات شبکه هاي اجتماعي در اين زمينه راهکارهايي به نويسندگان،ناشران، کتاب خوانان حرفه اي و کتاب خانه ها با هدف غايي ترويج فرهنگ کتابخواني ارائه دهد.

گفتني است، فصلنامه تحليلي- پژوهشي کتاب «کتاب مهر»به همت روابط عمومي انتشارات سوره مهر وابسته به سازمان تبليغات اسلامي منتشر مي شود.

 

 

سه‌شنبه 28 دی 1389 - 12:18


*نام:
*ايميل:
نظر شما:
* اختياری