سه‌شنبه 28 خرداد 1398 - 8:1
پر بازديدهاي اين گروه
  • موردي يافت نشد

گفتگو

 

سجاد روشني

 

روزنامه تهران تايمز بخشي از سازمان تبليغات اسلامي است

 

محسن محمدي مدير روابط عمومي روزنامه تهران تايمز و خبرگزاري مهر در حالي كه فاصله چند سالني بين اين روزنامه و آن خبرگزاري را طي كرده و عرق مي‌ريخت به سوالات ما در حاشيه سيزدهمين نمايشگاه مطبوعات پاسخ گفت:

درباره بيوگرافي روزنامه تهران تايمز صحبت كنيد؟

اين روزها در جشن تولد سالگرد تهران تايمز بسر مي‌بريم. اين روزنامه انگليسي زبان پانزدهم ارديبهشت 1359 در اوايل انقلاب شكوهمند اسلامي منتشر شد و همچنان به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.

چه تيپ مخاطباني خواننده اين روزنامه هستند.

تهران تايمز همه تيپ مخاطب دارد. در داخل كشور دانشجويان، علاقه‌مندان به رشته زبان انگليسي و زبان پژوهان و زبان شناسان و اقشاري كه اكثر روزنامه‌هاي يوميه را دنبال مي‌كنند از مخاطبان ما هستند. در بخش خارجي نيز تمام نمايندگي‌ها، سفارت‌خانه‌ها و مهمانان خارجي از طريق هتل‌ها به روزنامه تهران تايمز دسترسي دارند. از آنجا كه تهران تايمز امكان ارسال روزانه به خارج از كشور را ندارد، بيشتر مخاطبان برون مرزي از طريق اينترنت و سايت روزنامه با ما در ارتباطند.

عنوان صفحات تهران تايمز به چند شكل است؟

روزنامه تهران تايمز در 16 صفحه و در صفحاتي چون سياسي، اقتصادي، اجتماعي، ورزشي، فرهنگي و هنري، زنان، كودك و توريست عنوان‌بندي و منتشر مي‌شود و اسلوب خبري بيشتر در آن حاكم است.

پيرامون ارتباط تهران تايمز و سازمان تبليغات اسلامي چه نظري داريد؟

اين روزنامه از بدو انتشارش مورد حمايت‌هاي مادي و معنوي سازمان تبليغات اسلامي ‌بوده و هست. تهران تايمز بخشي از سازمان است و بايد در راستاي اهداف آن حركت كند. اين روزنامه تريبون مطمئن و رسانه‌اي است كه سازمان تبليغات اسلامي مي‌تواند ديدگاهها و برنامه‌هايش را براي ميل به اهدافش به مخاطب عرضه كند. سازمان از طريق تهران تايمز مي‌تواند به بسياري از اهدافي كه در سياست‌هاي كلان خود برنامه‌ريزي كرده برسد. اين روزنامه به نوعي فرزند سازمان تبليغات اسلامي است و از معيارها و اهداف آن غافل نبوده و من فكر مي‌كنم اگر بخواهيم در عرصه بين‌المللي بتازيم سازمان بيشتر بايد تهران تايمز را حمايت مالي كند. چرا كه براي تاختن در عرصه‌هاي برون‌مرزي مسائل اقتصادي بسيار مهم است.

درباره مشكلاتتان در نمايشگاه مطبوعات امسال صحبت كنيد.

تهران تايمز و خبرگزاري مهر هر دو از رسانه‌هاي سازمان تبليغات اسلامي هستند. بر همين اساس ما دوست داشتيم كه غرفه‌هاي‌مان دركنار هم بود و تلاش زيادي هم كرديم. از آنجا كه بسياري از مسائل بخصوص در نمايشگاه‌ها دقيقه 90 اتفاق مي‌افتد ما با مشكل روبرو شديم و نتوانستيم كنار هم باشيم. هرچند كه دست‌اندركاران نمايشگاه امسال و وزارت ارشاد كمال همكاري و تلاش خود را انجام مي‌دهند.

نظرتان راجع به برگزاري نمايشگاه كتاب و مطبوعات با اين سبك و سياق چيست؟

ما مي‌توانيم جشنواره‌هاي استاني مطبوعات بگذاريم و ساير نشريات استاني را كه اكنون در سيزدهمين نمايشگاه مطبوعات شركت كرده‌اند، در آن شركت دهيم. شايد وجود اين نشريات در اين نمايشگاه سبب خستگي و اتلاف وقت بازديدكننده و شلوغي گردد كه با برنامه‌ريزي مي‌توان اين مشكل را رفع كرد. پرسش اصلي اين است كه چرا در طول سال بايد يكبار نمايشگاه كتاب و مطبوعات را برگزار كرد. همه اين هزينه‌اي را كه در ده روز صرف مي‌شود، با برنامه‌ريزي مي‌توان در طول سال تقسيم كرد و نمايشگاه‌هاي بيشتري در سال برپا كرد.

بدليل آنكه هم اكنون ما در روزنامه تهران تايمز مهمان شمائيم غالب سوالات پيرامون اين روزنامه بود بعنوان سخن آخر اندكي نيز درباره خبرگزاري مهر توضيح دهيد.

خبرگزاري مهر نيز مي‌تواند همانند تهران‌تايمز تريبوني براي پيگيري اهداف سازمان تبليغات اسلامي باشد. در خبرگزاري مهر در بحث دين و انديشه قسمتي وجود دارد كه دقيقاً در راستاي اهداف سازمان است. من فكر مي‌كنم اگر سازمان بتواند با همه بخش هايش تعامل و همكاري دوستانه را حفظ كند، موفق خواهد بود.

 

 

چهارشنبه 20 ارديبهشت 1385 - 16:18


*نام:
*ايميل:
نظر شما:
* اختياری